Saturday 2 September 2017

Optioner Beef Demi Glace


Substitut för Demi Glace. Demi glace, eller halvglasyr, är en klassisk fransk sås som används för att garnera kött och som också används som bas för vissa lager och soppor. En sann demi glace är en blandning av halva kalvkött och hälften av en sås kallad sås espagnole Saus espagnole är gjord med morötter, lök, smör, selleri, tomater och mjöl Demi glace kan vara en komplicerad sås att göra, men hemmet kockar kan hitta ersättare för såsen. Beef Bones Substitution. If du önskar Att ta itu med en autentisk demi-glace men motsätter sig att använda kalvkroppar för att göra beståndet av etiska skäl, kan du ersätta nötkreaturmargben i lageret som gör en del av processen. Många professionella kockar står emot denna substitution eftersom de känner att de tar bort kalvkött Avlägsnar den rika, krämiga kalvkrämen, men du kommer att vara kvar med en sås full av köttfärs. Kondenserat lager. Eftersom en sann demi glace är en tidskrävande, tre dagars process kan en hemkock köpa kondenserade lager som en ersättning. Dessa Är Ef baserade bestånd som kommer i pastaform Dessa lager kan läggas till vatten eller till och med rött vin för att skapa en lämplig ersättare för demi glace. Store-köpte nötköttsås kan också ersättas med demi glace De pulveriserade paket som du lägger till Vattnet är sämre än Jarred Biffsås Jarred Biffsås har några av egenskaperna hos en äkta demi-glace, inklusive rätt textur, tjocklek och färg. Kakade Cartoons. Press Releases. Meal Planning. Grocery List. All About Meats. All About Pasta All About Poultry. Rice Grains. All About Seafood. All About Seasonings. Specialty Foods. All About Vegetables. Cheese Primer. Real Cheese Pleasers. Basic Pantry. Wine Tastings. Basic Cooking. More Techniques. Appetizer Recipes. Bread Pizza Recipes. Morgenmad Recept. Dessert Recipes. Ethnic Recipes. Kid-Friendly Recept. Långtids Recept. Recept Recept. Snygga Recept. Rice Recept. Sauce Recept. Shortcut Recept. Sidor Recept Recept. Vegetarian Recept. På Hand Recept. Meat Recept. Recept Recept. Buffalo Recipes. Lam b Recept. Pork Recept. Rabbit Recept. Välta Recept. Venison Recept. Poultry Recipes. Chicken Recipes. Duck Recept. Turkey Recept. Salad Recept. Salad Dressing Recept. Seafood Recipes. Clams Musslor Recept. Krabba Recept. Fisk Recept. Hummer Recept. Scallop Recipes. Shrimp Recipes. Soup Recipes. Brothy Soup Recipes. Cold Soup Recipes. Thickened Soup Recipes. Stock Recipes. Stew Recipes. As Bra Som Det Går Recept. Grilling BBQ. Large Appliances. Small Appliances. Tools Gadgets. Cookbooks Magazines. Food och matlagning Posters. Gourmetmat. Chef Interviews. Cooking Terms. Cooking Videos. Tips och Facts. Culinary Schools. All Culinary Schools. Online Schools. Schools By City. Baking Pastry Skolor. Hosp Management Schools. Culinary Articles. Baking Pastry Articles. Hosp Management Articles. Culinary Education. Culinary Careers. The Art Institutes. Scholarships Grants. Scholarships Grant Listings. Kids Can Cook. Culinary Education Books. The Secret to Great Sauces är stora ingredienser. Om du frågar mina döttrar vad är deras favorit Måltid och de kommer att berätta pappa s biff med sås. Jag älskar att mina små tjejer njuter av en bra bit av nötkött som New York Strip Steak eller en filet Mignon serveras med en rik brun sås gjord med krossad pepparkorn eller vild svamp och en rik bas för att göra restaurangen kvalitet Serveras med stärkelse och en vegetabilisk maträtt, vi kan sätta ihop på mindre än 30 minuter och jag vet att min fru och barn kommer att vara lyckliga. Så vad är hemligheten att göra restaurangkvalitetssåser hemma Demi Glace . Vad är Demi Glace. Demi Glace är en rik brun sås beredd genom att kombinera brun sås och Espagnole sås, en av de fyra modersåserna utsedda av den stora 1900-talskockan Antonin Carme s Det är i grunden kärnan i alla de stora klassiska bruna såserna och används runt om i världen på restauranger för att förbereda såser. Problemet med hemkockar är att det tar mycket ben, massor av uppmärksamhet och mycket tid att förbereda demi-glace ordentligt och de flesta hemkockar, inklusive mig själv, har inte tid Att förbereda E det från grunden Lycklig för oss finns det nu några bra demi-glace-produkter på marknaden, inklusive de som listas nedan genom Amazon. Hur man lyfter dina egna såser hemma. Jag skulle säga om det finns en ingrediens som förhöjde hur jag lagar mat, Det är den här gästen Jag kan inte berätta hur många måltider jag har lagat för vänner och familj och de kan inte tro hur stor såsen är Det spelar ingen roll om du spenderar timmar som arbetar på alla andra delar av måltiden, kommentarerna är Alltid om såsen och hur gjorde jag det och kan jag göra det hemma i mitt kök också. Faktum är att alla med lite övning kan grilla eller sauta upp en biff eller ett kycklingbröst. Den verkliga utmaningen för mig är att göra en otroligt hemlagad sås som är bra som en jag kan serveras i en restaurang med högsta kvalitet Om jag kan göra det är måltiden en framgång Problemet för de flesta hemkockar är att de inte har rätt ingredienser som demi-glace eftersom de är svåra Att hitta och ännu svårare att göra yourselfmercial Restauran t Kvalitet Demi Glace produkter finns nu tillgängliga för Home Cooks. Below hittar du några av de bästa kommersiella demi-glace-produkterna på marknaden enligt min mening De flesta av de listade är tillgängliga med Amazon Prime, så om du är medlem kan du få De levereras om två dagar, en del över natten för gratis leverans. Några av dessa är förpackade för hushållskonsumenter men ett par av dem säljs oftast till restauranger och catering. Ingredienserna varierar liksom de priser jag rekommenderar starkt att du läser igenom de olika produkterna Och hitta en eller två som uppfyller dina ingredienskrav och passar din budget Ge dem ett försök och jämföra dem med andra produkter på marknaden för att bestämma vilken som är bäst för dig. Du kanske också är intresserad av min artikel, Gör såser hemma att Beskriver min 5 stegsmetod för att förbereda professionell kvalitet brun såser. Hur man gör en enkel men läcker sås för biff som även dina barn kommer att äta.1 skalot, malet.2 matskedar osaltat smör.1 4 kopp re D vin eller hamn. Hela peppar.8 oz Demi Glace. How att förbereda hemma. Hett en liten såspanna över medelhög hög värme. Lägg 1 matsked smöret När smöret är varmt men inte brinner, lägg till den malet skaloten. Saute skaloten tills genomskinlig ca 2 minuter beroende på pannan och din spis. Vad jag menar med det här är att alla använder olika kokkärl och olika typer av kokkärl. Båda faktorerna kan ha stor effekt på hur snabbt något kommer att laga mat så det är Mycket svårt att ge exakta tider. Ta bort pannan från kaminen och lägg till vinet eller porten. Sätt tillbaka pannan till ugnen och lägg till lite nybakad peppar. Hur mycket du lägger till beror på din individuella smak. Återställ vinet tills det bara finns en Essens kvar, praktiskt taget ingenting Om du är orolig för att jag ger alkohol till mina tjejer, don t Det brinner allt medan du sänker det Mest av det ändå. När vinet är reducerat, lägg till demi glace i pannan. Låg värme tills såsen är tillräckligt tjock till Täcka en sked eller till en konsistens du föredrar Vissa har sagt till mig att de gillar det mindre tjockt. För att avsluta såsen och ge den extra glans och smak, lägg till resterande matsked smör Om du tittar på dina kalorier kanske du vill hoppa över Detta steg. Smaka och justera kryddor med salt s det, så enkelt och du vann inte tro hur bra det är. Det är en säker vinnare och jag vet att du kommer att bli glad. Några av de bästa kommersiella Demi Glace-källorna på Amazon. Related Posts. Making Great Såser hemma. Skapa otroliga såser hemma. Hur man gör brun lager. Hur man gör enkla pansåser. Köksfilm. Pressmeddelanden. Mässa. Matlagningslista. Allt om kött. Allt om pasta. Allt om fjäderfä. Riskorn. Allt om Seafood. All About Seasonings. Specialty Foods. All om grönsaker. Cheese Primer. Real ost Pleasers. Basic Pantry. Wine Smak. Basic Cooking. More Techniques. Appetizer Recipes. Bread Pizza Recept. Frukost Recept. Dessert Recept. Ethnic Recept. Barnvänliga Recept. Långtids Recept. Pasta Rec Ipes. Quick Easy Recipes. Rice Recipes. Sauce Recipes. Shortcut Recipes. Side Dish Recept. Vegetarian Recipes. On Hand Recept. Meat Recept. Beef Recept. Buffalo Recept. Lamb Recept. Pork Recept. Rabbit Recept. Välta Recept. Venison Recept. Fjäderfä Recept. Kyckling Recept. Recept. Turkiet Recept. Salad Recept. Salad Recept. Sallad Recept. Skall Musslor Recept. Krabba Recept. Fisk Recept. Hummer Recept. Kallop Recept. Recept Recept. Soup Recept. Brothy Soup Recept. Kall Soup Recipes. Thickened Soup Recipes. Stock Recipes. Stew Recipes. As Bra Som Det Går Recept. Grilling BBQ. Large Vitvaror. Små apparater. Verktyg Gadgets. Cookbooks Magazines. Mat och matlagning Posters. Gourmetmat. Chef Interviews. Cooking Terms. Cooking Videos. Tips och Facts. Culinary Schools. All Culinary Schools. Online Schools. Schools By City. Baking Pastry Skolor. Hosp Management Schools. Culinary Articles. Baking Pastry Articles. Hosp Management Articles. Culinary Education. Culinary Careers. The Art Institutes. Scholarships Gr Myror. Scholarships Grant Listings. Kids kan Cook. Culinary Education Books. How att göra Brown Stock at Home. Om du undrar vad är skillnaden mellan brunt lager och köttstockar, jag m tänker att det har att göra med benen med en nötkött Lager du bara använda köttben, men med brunt lager använder du både kött - och kalvkött. Om det finns en annan skillnad som jag inte vet om, var god och låt mig veta i kommentarerna nedan. Brödbeståndet är en av de mest populära bestånden som används av Professionella kockar och en av de första lagren som lärs på många kulinariska skolor Fler och fler hemkockar lär sig hur man förbereder ett grundläggande brunt lager eftersom det är grunden för att göra ett antal klassiska såser inklusive brun sås, demi-glace och pan såser . När ett brunt lager sänks till en tjock sirap kallas den Glace de Viande Förutom att vara kritisk vid såsframställning används brunt lager och glace de viande ofta som en bas för soppor och braises och ger något parabol ytterligare smak och färg. Brown stoc K är inte svårt att göra, men tar mycket tid och utrustning för att göra grundläggande brunt lager och om du vill förbereda en glace de viande, tar det ännu längre. Nedan är ett grundläggande recept för att göra ett enkelt brunt lager hemma, men om Du är inte intresserad av denna tidskrävande process, kolla in de kommersiella produkterna nu till hemmet kockar under receptet. Är de så bra som hemlagad. Inte säker på att jag sällan gör hemlagad brun lager längre eftersom jag kan köpa en riktigt bra kommersiell brun lager För mina såser och grytor Dessa produkter sparar mig mycket tid så att jag kan piska upp rätter som brukade ta timmar att förbereda och nu ta en bråkdel av den tiden. Köttkött. Stock är vätskan som härrör från att simmera ben, aromatiska Grönsaker och örter under en lång tidsperiod Ben, i motsats till kött, är anställda på grund av att de är rika på proteinkollagen Kalvbenen föredras framför nötkött, eftersom de innehåller mer kollagenkollagenheteraturer i det viskösa proteinet calle D gelatin som lägger kroppen till beståndet. Mjölk kan användas istället för ben, men det finns fångst Meat imbibes beståndet med mer smak men inte viskositet, vilket är målet att göra lager. Lager från kött och inte ben kallas broths. To Förstärka smaken av ett lager och fördjupa sin färg, benen först rostade i en ugn De läggs sedan i en stor lagerpott med vatten, grönsaker och örter och simmade. Beroende på den speciella kocken eller kulinariska texten finns det tre processuella Alternativen när det gäller grönsakerna.1 Grönsakerna kan också rostas, tillsammans med benen. Argumentet är att som att rosten grönsakerna stärker sin smak och därigenom den resulterande bestånden.2 Rostning av grönsakerna utelämnas istället de läggs helt enkelt på råvaran efter att benen har kokts.3 Grönsakens rostning är utelämnad och de tillsammans med örterna läggs inte till i lageret i början, som i steg 2, men en timme före st Ock är gjort Tanken här är att utökad simmering av grönsaker och örter gör att deras smak bryts ned och sönderfaller. Att lägga dem en timme innan matlagningen slutar är tillräckligt med tid för att extrahera sin essens utan att göra dem smutsiga. Vissa kockar klarar hårt deras specifika metodik men jag måste berätta att jag har gjort lager otaliga gånger med alla tre variationerna och har aldrig sett en markerad skillnad i slutprodukten. Jag favoriserar det tredje alternativet, för det mesta eftersom det är lättare att skumma beståndet utan grönsakerna och Örter på vägen. Sköljning måste ske regelbundet under matlagningen för att avlägsna överskott av fett och skum som flyter till ytan. Det finns några andra aspekter att tänka på när man gör lager Börja med kallt vatten, vilket kommer att extrahera ben s Proteiner mer effektivt, använd en pott som är längre än den är bred, för att underlätta förångningens hastighet och laga den på en mycket GENTLE-simmer. Bubblorna borde bara vara lata Aking ytan OK, med alla dessa permutationer och riktlinjer i åtanke här är anvisningarna för att göra stock. great saker, men potformen är för fettfjerning, om du vill ha snabbare förångning bredare krukor educe snabbare eftersom de har mer yta i luften Jag märker ingen bacon i receptet Det är inte klassen biffprodukt gjord med den. Men jag tar inte något jag lägger till som en dålig recension, det här är en bra sida. Enkelt att producera en mycket fin produkt. Gå o butiken nu för att få benen. Var det här var en bra och enkel förklaring till ett svar jag har letat efter en stund nu Tack så mycket Såser är ett bra sätt att avsluta en maträtt och jag har blivit uttråkad av att göra enkla cremsåsar för mitt kött jag försökte Flera röda vinsåser som kretsar kring ett enkelt vin - och lagerförminskning efter att ha tappat pannan, men jag får aldrig det till konsistensen i restaurangerna. Till och med tillagde jag lite kvar över såsen för att tjocka upp min vinsås, inte så snyggt , Jag vet, men det gjorde res Slutar rött vin sås tjockare Jag ser fram emot att utföra dessa instruktioner för att göra en bättre Demi Glace för en bättre sås. Kan du ge mig några idéer, hur kan jag bäst bevara Demi glace? S piping hot och det håller i kylskåpet i ungefär en vecka Finns det något sätt att öka denna lagringstid jag inte har en frys. Den motvilliga Gourmet säger. Maitri, frysning skulle vara den bästa lösningen, men jag skulle försöka minska så mycket som Du kan tills du får en mycket tjock gelatinös konsistens, jag är inte en matvetenskapsman, men det är meningslöst för mig desto mer minskat, ju längre det kommer att vara i kylskåpet Hur länge har jag ingen aning Det finns några kommersiella produkter på marknaden med Fantastiskt hållbarhet som över restaurangkvalitet resulterar utan timmarna med att göra en demi glace från början och låta mig veta hur det visar sig. Alla Lavoie säger. Jag är inte en kock och bara försöker få tag på demi - glace thing. I misslyckas med att se hur demi - glace smakar annorlunda än den bruna såsen Du tar brun sås, späd den med lager och minska den med hälften Vann det ser ut och smakar ganska mycket som brun sås, med lite mer lager i det. Alan, det kommer att smaka som brunt Sås men en otroligt smakfull koncentrerad brunsås Om du smakade en klassiskt förberedd demi-glace, kanske du inte gillar smaken av den. Det kan vara för överväldigande för din personliga smak, men när du använder den för att förbereda en sås, wow, smakerna Explodera i munnen utan att behöva göra en demi glace från början, prova att använda en kycklingstock Ta en kopp kycklingstock och minska den med hälften och jämföra sedan smaken av den reducerade kycklingstocken till vanligt kycklingslager för att se om du kan smaka Skillnaden Ja, minskningen kommer att smaka som kycklingmäld men en mycket starkare kycklingmassa Ska det smaka bra på egen hand Förmodligen inte, men försök att göra en reduktionssås med det och du kommer att bli wowed av resultaten Låt mig veta. Din blogg är oerhört hjälpsam Jag har en fråga om den bruna såsen Användar du osaltat matlagningssmör för detta Vårt vanliga smör är saltat och därmed undrar jag också att såsen kommer att hålla veckor i kylskåp och månader i frysen. Den motvilliga Gourmeten säger. Koel Tack för dina kommentarer Vi har vanligtvis osaltat smör i huset men jag har gjort såsen med båda och smakar för kryddor i slutet. Du lagar mat på det, så i allmänhet rekommenderar jag osaltat. Inte att vara en matnäring, jag kan inte garantera det Kommer att hålla i flera veckor i kylskåpet Jag antar att det beror på hur väl du förseglar det och kylskåpets temperatur men i vårt hus kan jag inte se det varar så länge ändå antar jag att du kan frysa den, men det gör vi inte typiskt använd det med vår måltid eller med rester nästa dag.

No comments:

Post a Comment